Veelgestelde vragen

Op deze pagina geven wij antwoord op veelgestelde vragen. Kijk voor je contact met ons opneemt eerst even of het antwoord op je vraag hieronder staat. Blijft je vraag onbeantwoord? Neem dan contact op.

Klik hieronder op het onderwerp waar je een vraag over hebt:

INSCHRIJVEN

Hoe kan ik mij inschrijven?
Inschrijven kan vanaf 1 januari. Over het inschrijven en de tarieven kun je meer informatie vinden op de pagina inschrijfprocedure.

Is vooraf inschrijven voor dit wandelevenement noodzakelijk?
Ja, in verband met de inkoop van eten en drinken voor de rustposten is het voor ons noodzakelijk om vooraf te weten hoeveel wandelaars er deelnemen. Voorinschrijving is mogelijk tot en met uiterlijk zondag 23 juni 2019 of tot de deelnemerslimieten bereikt zijn. Wacht dus niet te lang!

Inschrijven op de dag zelf kan dus niet?
Nee, helaas is dit niet mogelijk. De organisatie van de tocht gebeurt geheel door vrijwilligers die met scherpe budgetten werken om deze wandeltochten te kunnen organiseren. Aannames van verwachtte aantal deelnemers kunnen voor de organisatie nadelig uitpakken, daarom is voorinschrijving noodzakelijk!

Wat is het maximaal aantal deelnemers?
Op onze 50 en 80 kilometer afstanden kunnen wij in totaal maximaal 350 wandelaars goed verzorgen. Op de 30 en 40 kilometer afstanden is het maximaal aantal wandelaars in totaal 300.

STARTBEWIJS

Ik heb na inschrijving geen startbewijs ontvangen, klopt dit?
Dat klopt, wij sturen vooraf geen startbewijs op. Deze ligt (op naam) voor je klaar bij het startbureau in de witte tent die bij de start-/finishlocatie (Huis van Droo) buiten staat.

START- & FINISHTIJDEN

Wat zijn de starttijden?
Wij hebben per afstand verschillende starttijden:

    • 30 kilometer: tussen 08:00 en 10:00
    • 40 kilometer: tussen 08:00 en 09:15
    • 50 kilometer: tussen 05:00 en 06:00
    • 80 kilometer: om 00:00 (van vrijdag op zaterdagnacht)

Wat zijn de finishtijden?
Voor alle afstanden geldt dat de uiterste finishtijd om 20:00 is.

DIPLOMA/HERINNERING

Ligt er na voltooiing van de wandeltocht iets voor ons klaar?
Jazeker! Voor iedere deelnemer ligt er een diploma (op naam) klaar!

En een mooie herinnering?
Die hebben wij ook! Tegen bijbetaling van €2,50 bij de inschrijving ontvang je bij de finish een unieke herinnering van ons wandelevenement. Als je hier niet voor kiest, mag je wel altijd een diploma ophalen bij de finish.

ROUTES

Waar moet ik rekening mee houden bij de nachtroute?
Uiteraard hebben wij als organisatie bij het uitzetten van de nachtroute goed opgelet dat deze in het donker goed te bewandelen is. Het dragen van een reflecterend hesje is vanaf de start tot aan de ontbijtlocatie (na 30 km) verplicht. Daarnaast adviseren wij het gebruik van een kleine hand- of hoofdlamp en het dragen van een rood led lichtje op de rug. Een deel van de nachtroute is in de bebouwde kom en het deel daarbuiten is over verkeersluwe wegen, wandel- en fietspaden en enkele stukken goed beloopbare, vlakke graspaden.

Is de dagroute geheel verhard?
Nee, niet geheel. Overdag laten wij de wandelaars namelijk de mooiste stukjes van de regio zien waar mogelijk. Daarom zijn er enkele stukken over onverharde paden, maar geen nood: een survivaltocht is het absoluut niet!

ROUTEBESCHRIJVING

Ontvang ik de routebeschrijving vooraf?
Ja, alle deelnemers ontvangen op het e-mailadres waarmee zij zich hebben ingeschreven in de week voor ons wandelevenement de routebeschrijvingen als PDF (A4 formaat). Deze kun je op je telefoon downloaden en/of uitprinten. Daarnaast ontvangen alle deelnemers dan ook links van afstandmeten.nl om GPX-bestanden van de routes te kunnen downloaden.

Is er ook routemarkering aanwezig?
Zeker! Naast de routebeschrijving die je ontvangt, hebben wij uitgebreide routemarkering onderweg. Op alle afslagen in de routes hebben wij gele pijlen hangen, die te herkennen zijn aan ons logo. Waar het kan hangen ze aan de zijde van de wandelweg waar de afslag is.
Daarnaast hangen er regelmatig herhalingslinten van de KWBN, zodat je zeker weet dat je op de juiste route bent. Als je 10 minuten lang geen routemarkering ziet, ga dan terug naar de laatste geziene markering en vervolg vanaf daar opnieuw met een scherpe blik de route. Kom je er niet uit? Bel dan het calamiteitennummer (06 23 15 77 10), dan helpen wij je weer op weg. Het telefoonnummer is o.a. vermeld op de routepijlen, routebeschrijvingen en het startbewijs.

VERZORGING ONDERWEG

Hoe ziet de verzorging onderweg eruit?
Verzorging van de wandelaars hebben wij hoog in het vaandel staan! Daarom hebben wij verrassende en unieke rustposten onderweg, waar de verzorging top is! Bij iedere rustpost ontvang je iets te eten en te drinken.
De rustposten op de 30 en 40 kilometer afstanden worden verzorgd door lokale (horeca)ondernemers in de Liemers en op de 50 en 80 kilometer afstanden zorgt onder andere de vrijwillige brandweer in de regio ervoor dat je niks tekortkomt. Je zult merken waarom wij trots zijn op de rustposten en verzorging onderweg!

START-/FINISHLOCATIE

Waar zijn de start en finish?
De start en finish van al onze wandelroutes zijn bij Huis van Droo. Het adres is Fuutstraat 42-48 te Duiven.

Wat zijn de openingstijden van het startbureau?
Het startbureau is op vrijdagavond van 22:00 tot 00:30 bemand en op zaterdagochtend van 04:00 tot 09:30 uur. Later op de dag zitten onze vrijwilligers daar weer klaar om je binnen te halen!

Is er voor deelnemers aan de 80 kilometer afstand een mogelijkheid om bagage achter te laten?
Ja, voor wandelaars die 80 kilometer gaan lopen is er op de startlocatie (Huis van Droo) een bagagedepot in de sportzaal. Na 30 kilometer wandelen is op deze locatie het ontbijt en heb je toegang tot je bagage. Plaatsing van bagage in de sportzaal is geheel op eigen risico van de deelnemers.

Kan ik mij ergens omkleden/douchen?
Ja, op de start-/finishlocatie zijn er kleedkamers en douches beschikbaar.

Is er na de de start en finish nog wat te beleven?
Wij gaan ervoor zorgen dat Huis van Droo een feestelijke finishlocatie wordt voor onze wandelaars en hun supporters! Bij de start zullen wij het iets rustiger aan moeten doen, omdat Huis van Droo midden in een woonwijk staat.

BEREIKBAARHEID

Wat is het adres van de start en finish?
De adresgegevens van de start-/finishlocatie zijn:
Huis van Droo
Fuutstraat 42-48
6921 WJ Duiven

Kan ik bij de start-/finishlocatie parkeren?
Parkeren kan niet direct bij de locatie, maar wel héél dichtbij. De parkeerplaats van treinstation Duiven (300 meter lopen) heeft veel ruimte om te parkeren, evenals de aangegeven parkeerplaatsen bij omliggende bedrijven.

Is de start-/finishlocatie met openbaar vervoer te bereiken?
Ja, dit is heel eenvoudig! Treinstation Duiven en meerdere bushaltes bevinden zich binnen 300 meter van de start-/finishlocatie (Fuutstraat 42-48 te Duiven). Plan vooraf je reis op ns.nl (trein) of 9292.nl (trein/bus).

VEILIGHEID

Wat doe ik als er onderweg een calamiteit is?
Bij calamiteiten kun je bellen naar 06 23 15 77 10. Onze calamiteitenpost is bereikbaar van 28 juni 21:00 tot 29 juni 21:00. Tip: sla het nummer alvast op voor je gaat wandelen.

Is er EHBO aanwezig?
Ja, wij worden ondersteund door de EBA Veiligheidsgroep en hebben een grote groep gecertificeerde vrijwilligers die voor je klaar staan bij alle ongemakken. Zij hebben ook ervaring met reanimeren en het gebruik van AED’s. Onze EHBO’ers zijn aanwezig bij de start-/finishlocatie, bij rustposten en rijden rond op de route. Heb je onderweg hulp nodig? Bel ons calamiteitennummer 06 23 15 77 10.

Waar moet ik rekening mee houden bij de nachtroute?
Uiteraard hebben wij als organisatie bij het uitzetten van de nachtroute goed opgelet dat deze in het donker goed te bewandelen is. Het dragen van een reflecterend hesje is vanaf de start tot aan de ontbijtlocatie (na 30 km) verplicht. Daarnaast adviseren wij het gebruik van een kleine hand- of hoofdlamp en het dragen van een rood led lichtje op de rug. Een deel van de nachtroute is in de bebouwde kom en het deel daarbuiten is over verkeersluwe wegen, wandel- en fietspaden en enkele stukken goed beloopbare, vlakke graspaden.

NIEUWS

Hoe blijf ik op de hoogte van het laatste nieuws?
Iedereen die zich heeft ingeschreven ontvangt met enige regelmaat een nieuwsbrief met de laatste ontwikkelingen. Verder vind je altijd het laatste nieuws op onze Facebookpagina en uiteraard blijven wij onze website updaten waar nodig.

KWBN-ledenkorting

Krijg ik als KWBN-lid korting bij de Liemers Posbank wandeltochten?
Ja, als KWBN-lid krijg je bij ons €1 korting. Tijdens het inschrijven kun je aangeven of je lid bent en dan wordt de korting automatisch verrekend.

VRIJWILLIGERS

Kan ik als vrijwilliger meehelpen bij de Liemers Posbank wandeltochten?
Voor mensen die zich graag als vrijwilliger in willen zetten, zijn er zeker mogelijkheden om mee te helpen om een succes van ons wandelevenement te maken! Denk daarbij aan het uitzetten van de route, logistiek op de dag van het evenement of het bemannen van de start-/finishlocatie of rustposten. Stuur bij interesse een mailtje naar contact@liemersposbankloop.nl.

SPONSORING

Zijn er mogelijkheden om de LPBL te sponseren?
Die zijn er zeker! Je kunt ons op verschillende manieren steunen; denk hierbij aan het lenen/schenken van materialen, voeding voor wandelaars en vrijwilligers en vervoer. Wij geloven in wederkerigheid, dus wij leveren ook graag een tegenprestatie, bijvoorbeeld door promotie op onze website, op social media, tijdens het evenement en meer. Stuur voor sponsoring een mailtje naar contact@liemersposbankloop.nl.