Veelgestelde vragen

Op deze pagina geven wij antwoord op veelgestelde vragen. Kijk voor je contact met ons opneemt eerst even of het antwoord op je vraag hieronder staat. Blijft je vraag onbeantwoord? Neem dan contact op.

Klik hieronder op het onderwerp waar je een vraag over hebt:

INSCHRIJVEN

Hoe kan ik mij inschrijven?
Inschrijven kan vanaf begin april. Over het inschrijven en de tarieven kun je meer informatie vinden op de pagina Inschrijven.

Is vooraf inschrijven voor dit wandelevenement noodzakelijk?
Ja, in verband met de inkoop van eten en drinken voor de rustposten is het voor ons noodzakelijk om vooraf te weten hoeveel wandelaars er deelnemen. Voorinschrijving is mogelijk tot en met zondag 19 juni 2022 of tot de deelnemerslimieten bereikt zijn. Wacht dus niet te lang!

Inschrijven op de dag zelf kan dus niet?
Dat klopt, helaas is dit niet mogelijk. De organisatie van de tocht gebeurt geheel door vrijwilligers die met scherpe budgetten werken om deze wandeltochten te kunnen organiseren. Aannames van verwachtte aantal deelnemers kunnen voor de organisatie nadelig uitpakken en daarom is voorinschrijving noodzakelijk.

Wat is het maximaal aantal deelnemers?
Op onze 50 en 80 kilometer afstanden kunnen wij in totaal maximaal 350 wandelaars goed verzorgen. Op de 30 en 40 kilometer afstanden is het maximaal aantal wandelaars in totaal 300.

STARTBEWIJS

Ik heb na inschrijving geen startbewijs ontvangen, klopt dit?
Dat klopt, wij sturen vooraf geen startbewijs op. Deze ligt (op naam) voor je klaar bij het startbureau op onze startlocatie (Visserlaan 39, Duiven).

START- & FINISHTIJDEN

Wat zijn de starttijden?
Wij hebben per afstand verschillende starttijden:

    • 80 kilometer Kennedymars: tussen 22.00 en 23.00 uur 24 juni
    • 50 kilometer: tussen 5.00 en 6.00 uur 25 juni
    • 40 kilometer: tussen 7.00 en 9.00 uur 25 juni
    • 30 kilometer: tussen 7.00 en 9.00 uur 25 juni

Wat zijn de finishtijden?
Voor alle afstanden geldt dat de uiterste finishtijd om 18.00 uur is.

HERINNERING

Ligt er na voltooiing van de wandeltocht iets voor ons klaar?
Jazeker! Tegen bijbetaling van € 2,50 bij de inschrijving ontvang je bij de finish een unieke herinnering van ons wandelevenement.

ROUTES

Waar moet ik rekening mee houden bij de nachtroute?
Uiteraard hebben wij als organisatie bij het uitzetten van de nachtroute goed opgelet dat deze in het donker goed te bewandelen is. Het dragen van een reflecterend hesje is vanaf de start tot aan de ontbijtlocatie (na 30 km) verplicht. Daarnaast adviseren wij het gebruik van een kleine hand- of hoofdlamp en het dragen van een rood led lichtje op de rug. Een deel van de nachtroute is in de bebouwde kom en het deel daarbuiten is over verkeersluwe wegen, wandel- en fietspaden en enkele stukken goed beloopbare, vlakke graspaden.

Is de dagroute geheel verhard?
Nee, niet geheel. Overdag laten wij de wandelaars namelijk de mooiste stukjes van de regio zien waar mogelijk. Daarom zijn er enkele stukken over onverharde paden, maar geen nood: een survivaltocht is het absoluut niet!

ROUTEBESCHRIJVING

Ontvang ik de routebeschrijving vooraf?
Ja, alle deelnemers ontvangen op het e-mailadres waarmee zij zich hebben ingeschreven in de week voor ons wandelevenement de routebeschrijvingen als PDF (A4 formaat). Deze kun je op je telefoon downloaden en/of uitprinten. Daarnaast ontvangen alle deelnemers dan ook links van Google Maps en afstandmeten.nl om GPX-bestanden van de routes te kunnen downloaden.

Is er ook routemarkering aanwezig?
Ja, er zal ook routemarkering aanwezig zijn. Naast de PDF met gedetailleerde beschrijving, een link naar een kaart voor Google Maps en een GPX-bestand, zullen wij op de route ook pijlen als routemarkering. Kom je er tijdens het wandelen niet uit? Bel dan het calamiteitennummer (06 23 90 08 31), dan helpen wij je weer op weg. Het telefoonnummer is o.a. vermeld op de routebeschrijving.

VERZORGING ONDERWEG

Hoe ziet de verzorging onderweg eruit?
Verzorging van de wandelaars hebben wij hoog in het vaandel staan! Daarom hebben wij verrassende en unieke rustposten onderweg, waar de verzorging top is. Bij iedere rustpost ontvang je iets te eten en te drinken. Je zult merken waarom wij trots zijn op de rustposten en verzorging onderweg!

START-/FINISHLOCATIE

Waar zijn de start en finish?
De start en finish van al onze wandelroutes zijn op Visserlaan 39 te Duiven.

Wat zijn de openingstijden van het startbureau?
Het startbureau is op vrijdagavond van 21.00 tot 23.00 uur bemand en op zaterdagochtend van 04.00 tot 09.00 uur. Later op de dag zitten onze vrijwilligers daar weer klaar om je binnen te halen!

Is er voor deelnemers aan de 80 kilometer afstand een mogelijkheid om bagage achter te laten?
Ja, voor wandelaars die 80 kilometer gaan lopen is er op de startlocatie een bagagedepot. Na 30 kilometer wandelen is heb je tijdens het ontbijt toegang tot je bagage. Plaatsing van bagage is geheel op eigen risico van de deelnemers.

Is er bij de finish nog wat te beleven?
Wij gaan ervoor zorgen dat het een feestelijke finishlocatie wordt voor onze wandelaars en hun supporters! Na de wandeling zijn er consumpties te verkrijgen en draait er een DJ. Hopelijk werkt het weer mee, maar we kunnen sowieso samen de wandelprestatie vieren!

BEREIKBAARHEID

Wat is het adres van de start en finish?
De adresgegevens van de start-/finishlocatie zijn:
Visserlaan 39
6921 WZ Duiven

Kan ik bij de start-/finishlocatie parkeren?
Er is weinig parkeergelegenheid direct bij de locatie, maar de parkeerplaats van treinstation Duiven (10 minuten lopen) heeft veel ruimte om te parkeren, evenals de aangegeven parkeerplaatsen bij omliggende bedrijven.

Is de start-/finishlocatie met openbaar vervoer te bereiken?
Ja, dit is heel eenvoudig! Treinstation Duiven bevindt zich op tien minuten lopen van onze start-/finishlocatie. Plan vooraf je reis op ns.nl (trein) of 9292.nl (trein/bus).

VEILIGHEID

Wat doe ik als er onderweg een calamiteit is?
Bij calamiteiten kun je bellen naar 06 23 90 08 31. Onze calamiteitenpost is bereikbaar van 24 juni 21.00 tot 25 juni 19.00 uur. Tip: sla het nummer alvast op voor je gaat wandelen.

Is er EHBO aanwezig?
Ja, wij worden ondersteund door een groep gecertificeerde EHBO’ers die voor je klaar staan bij alle ongemakken. Zij hebben ook ervaring met reanimeren en het gebruik van AED’s. Onze EHBO’ers zijn aanwezig bij de start-/finishlocatie, bij rustposten en rijden rond op de route. Heb je onderweg hulp nodig? Bel ons calamiteitennummer 06 23 90 08 31 (bereikbaar van 24 juni 21.00 tot 25 juni 19.00 uur).

Waar moet ik rekening mee houden bij de nachtroute?
Uiteraard hebben wij als organisatie bij het uitzetten van de nachtroute goed opgelet dat deze in het donker goed te bewandelen is. Het dragen van een reflecterend hesje is vanaf de start tot aan de ontbijtlocatie (na 30 km) verplicht. Daarnaast adviseren wij het gebruik van een kleine hand- of hoofdlamp en het dragen van een rood led lichtje op de rug. Een deel van de nachtroute is in de bebouwde kom en het deel daarbuiten is over verkeersluwe wegen, wandel- en fietspaden en enkele stukken goed beloopbare, vlakke graspaden.

NIEUWS

Hoe blijf ik op de hoogte van het laatste nieuws?
Iedereen die zich heeft ingeschreven ontvangt met enige regelmaat een nieuwsbrief met de laatste ontwikkelingen. Verder vind je altijd het laatste nieuws op onze Facebookpagina en uiteraard blijven wij onze website updaten waar nodig.

KWBN-ledenkorting

Krijg ik als KWBN-lid korting bij de Liemers Posbank wandeltochten?
Ja, als KWBN-lid krijg je bij ons 1 euro korting. Tijdens het inschrijven kun je aangeven of je lid bent en dan wordt de korting automatisch verrekend.

VRIJWILLIGERS

Kan ik als vrijwilliger meehelpen bij de Liemers Posbank wandeltochten?
Voor mensen die zich graag als vrijwilliger in willen zetten, zijn er zeker mogelijkheden om mee te helpen om een succes van ons wandelevenement te maken! Denk daarbij aan het uitzetten van de route, logistiek op de dag van het evenement of het bemannen van de start-/finishlocatie of rustposten. Stuur bij interesse een mailtje naar contact@liemersposbankloop.nl.

SPONSORING

Zijn er mogelijkheden om de Liemers Posbank wandeltochten te sponsoren?
Die zijn er zeker! Je kunt ons op verschillende manieren steunen; denk hierbij aan het lenen/schenken van materialen, voeding voor wandelaars en vrijwilligers en vervoer. Wij geloven in wederkerigheid, dus wij leveren ook graag een tegenprestatie, bijvoorbeeld door promotie op onze website, op social media, tijdens het evenement en meer. Stuur voor sponsoring een mailtje naar contact@liemersposbankloop.nl.